پیام اختصاصی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

پیام اختصاصی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مناسبت برگزاری نمایشگاه ایران فارما: نمایشگاه ایران فارما فرصتی برای ارتقای سلامت جامعه

بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی، مسئولیتی بزرگ بر دوش فعالان اقتصادی کشور قرارداده که یکی از آن‌ها افزایش سهم محصولات ایرانی در بازارهای جهانی است.
برای دستیابی به این هدف در حوزه دارو و صنایع وابسته، فرصت مناسبی تحت عنوان «نمایشگاه‌های بین‌المللی» فراروی دستاندرکاران قرار دارد. چنین نمایشگاه‌هایی علاوه بر ایجاد رقابت سالم میان فعالان این حوزه، میتواند نقطه آغازی برای شکل‌گیری روابط بین‌المللی، توسعه فعالیت شرکت‌های دارویی و ورود به تجارت جهانی باشد.
تولیدکننده‌های ایرانی باید با دقت و تدبیر، از این فرصت‌ها برای ایجاد فضای سرمایه‌گذاری و دستیابی به بازارهای جدید استفاده نمایند. زمینه‌های تعامل با رقبای خارجی را فراهم آورند و علاوه بر آشنایی با تکنولوژی‌های نوین، مقدمات ایجاد خط تولید داروهای استراتژیک را در ایران فراهم سازند.
به یقین یکی از افتخارات صنعت داروسازی ایران طی سال‌های گذشته، ایستادگی در مقابل تحریمها و ادامه مسیر تولید با کیفیت تولید داروی داخلی بوده است. سالهایی که علیرغم تبلیغات دشمنان، کشور با تحریمهای گسترده دارویی مواجه بود و خدای بزرگ را شاکریم که در دولت تدبیر و امید، تحریم در حوزه‎های کشاورزی، تجهیزات پزشکی و دارو بر طرف شد.
در پی این موفقیت، امروز شاهد تمایل جدی کشورها به سرمایه‌گذاری در ایران هستیم و با تغییر نگاه، سرمایه‌گذاران نسبت به ایجاد خط تولید دارو در ایران مشتاق شده‎اند. مصداق همه این موارد را میتوان در نمایشگاه یزرگی چون “دومین نمایشگاه بین‌المللی دارو و صنایع وابسته” ( ایران فارما) جستوجو کرد و از این فرصت برای ارتقای سلامت جامعه سود برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *